wtorek, 9 czerwca 2009

CZAS ABSTYNENCJI

Po krótkim dość burzliwym pożyciu z drugą partnerką rozstaliśmy się w sposób mało cywilizowany oczywiście z mojej winy.W między czasie zacieśniały się moje stosunki z córką wspomnianego wcześniej przyjaciela mojego ojca.JA OCZYWIŚCIE PIŁEM NADAL. Ślub się odbył na początku stanu wojennego.Po 9ciu miesiącach żona urodziła syna.Ja po raz drugi obiecałem sobie,żonie i synkowi że z piciem koniec.Tym razem potraktowałem to dość poważnie i po wizycie w ośrodku uzależnień zaszyłem się (ESPERAL)Jakoś na zaciśniętych zębach wytrwałem ok 8miesięcy bez kieliszka.Oczywiście cały czas spoglądając na zegarek za ile to czasu będę mógł się napić.To był pierwszy okres tak długiej abstynencji w moim dorosłym życiu.Było pięknie i w domu i w uczuciach tylko że zegarek tykał.Tykanie zegara.Z tymi wszywkami to jest tak że teoretycznie jest wszywany esperal,,disulfiram,który ma działać ok roku.Już przy pierwszej wszywce zaczęły się kombinacje jakby go zdezaktywować.Po upłynięciu ok 6 miesięcy zrobiłem pierwszy test tzn wypiłem małą ilość alkoholu żeby się przekonać czy i jak to działa.DZIAŁAŁO.Reakcja na alkohol była bardzo nieprzyjemna,zaczerwienienie całej twarzy będące wynikiem wzrostu ciśnienia, brak oddechu,tak jakby się człowiek dusił.Pomimo tego po kilkunastu dniach próbę powtórzyłem i tak co kilkanaście dni aż do czasu kiedy te przykre następstwa ustąpiły.Po zaprzestaniu działania esperalu powrót do picia następował stosunkowo powoli to jest ok 3miesiące i byłem dokładnie w tym samym miejscu co przed zaszyciem.Tyle tylko że teraz po jakimś ekscesie alkoholowym miałem skalę porównawczą jak to jest kiedy piję a jak kiedy nie piję.W czasie działania esperalu troszkę ponaprawiałem swoje relacje z najbliższymi ale cóż z tego kiedy natychmiast po sięgnięciu po kieliszek wszystko wróciło ze zdwojoną siłą.

11 komentarzy:

  1. czyta się jak trzymający w napięciu thriller

    OdpowiedzUsuń
  2. łoj zycie.. życie
    gdybyś ty dupę miało...
    Alch.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czyta sie. Ciekawa jestem, co dalej. Dokonuję na podstawie Twoich tekstów pewnych weryfikacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaskółko napisz w czym rzecz,czego te weryfikacje dotyczą,może mogę w czymś pomóc.Mój adres mailowy

    V150wojtek@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo Ci dziękuję. Teraz jadę na Wschód. Muszę odpocząć. Jak wrócę napiszę, ale to chyba nie to co myślisz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wróciłam.I boli mnie dusza. Mój tata umiera i nic teraz już nie chcę pytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno samo podjęcie decyzji o zaprzestaniu picia alkoholu dla osoby uzależnionej nie jest łatwe. Jak wiem to fajne efekty w leczeniu można uzyskać poprzez wszywkę alkoholową https://detoksfenix.pl/disulfiram-czy-esperal/ i jestem zdania, że jest to bardzo dobry sposób postępowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie bój się skorzystać z pomocy specjalisty, jeśli odczuwasz problemy emocjonalne. Wizyta u psychologa to bezpieczna przestrzeń, w której możesz wyrazić swoje uczucia i otrzymać wsparcie. Oferujemy usługi profesjonalnego psychologa czyli w https://psycholog-ms.pl/, który pomoże Ci zrozumieć swoje emocje i wypracować skuteczne strategie radzenia sobie z trudnościami.

    OdpowiedzUsuń